Före och efter

Första inlämningsuppgiften inlämnad. Ja just det, kanske har glömt skriva att jag pluggar halvtid? Jag läser kurserna Digital bildhantering och Visuell kommunikation vid Jönköpings universitet. Visuell kommunikation är lite av en "ögonöppnare" än så länge, och lockar tiill nytt tänk och nya ord. När det gäller digital bildhantering har jag redan innan den kunskapen som än så länge lärts ut. Några små knep och kortkommandon lär jag mig dock på vägen.

Nu är i alla fall första inlämningsuppgiften till digital bildhantering klar. En före- och en efterbild på ett fotografi som jag bildbehandlat. Dessutom en dokumentation med tydlig beskrivning varför jag gjort allt som jag gjort. Inte nog med detta utan även en diskussion kring bildens budskap och tolkning. Vill ni se bilden jag valde? Klar ni vill :)

Förebilden är orginalet i RAW-format (helt obehandlad av kameran, till skillnad från jpeg).


Kommentarer
Postat av: angelica

Så vackert!

2011-03-06 @ 13:58:01
URL: http://angeliqe.blogg.se/
Postat av: Katarina

Vad kul att jag snubblade in på det här inlägget! :) Ska söka till dom två utbildningarna nu i sept och hoppas på att komma in till våren! :) Vad tyckte du om utbildningarna?? :D

2011-07-28 @ 14:47:54
URL: http://katarinasegen.blogg.se/
Postat av: Nathalie Jonsson

du som är fotokunnig,

Tycker du man borde fota i RAW? Får bilderna bättre kvalite rent allmänt av det? Och är det lättare att redigera så det blir bra färg om man fotar i RAW?



tacksam för svar :)

2012-02-14 @ 20:28:33
URL: http://fotonatta.blogg.se/
Postat av: Katarina

Kul att läsa dina tankar. Jag älskade kursen (digital bildbehandling) även fast jag faktiskt inte tyckte jag lärde mig så mycket. Precis som du säger så var det en del kortkommandon och lite små aha-upplevelser, men det mesta kunde jag redan.



Går nu visuel kommunikation och känner inte alls samma sug som i förra kursen. Hur skulle du sammanfatta? Jag kanske kom av mig lite i lektionen där de pratade om bildens historia. Tyckte det var rätt långdragen lektion :S



Härliga bilder, som vanligt, och förresten - grattis till sålda reportage!

Sov gott!

2012-04-13 @ 23:58:45
URL: http://brakatarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me