En underbar namnsdag!

Jag har haft en så fin namnsdag att jag måste skriva om den här på bloggen.

Dagen började med att jag vaknade utvilad kl 5.45. Inte något som sker alltför ofta och istället för att sova i bilen (åker med min föräldrar vissa mornar) så satt jag sjungades i baksätet. Väl på universitetet blev det för lite lallpluggande (och simultant serietittande) innan labben som började 8.00. Labben var i sig kanske inte superspännande, men vår grupp är så härlig och avslappnad. Jag skrattade så jag grät 3 gånger på labben. En glad förmiddag med andra ord.

Lunchen åts på Napoli där jag är stammis. Ägaren pratade lite med mig och berättade att en ny skylt var beställd, så snart kan man gå till Napoli och beställa en Cici-pizza (Woho, återkommer om detta). Väl efter vi (jag och två vänner) ätit lunch så blev vi alla bjudna på finfin pannacotta till efterrätt eftersom det var min namnsdag (yeah!).

Eftermiddagen var det skrivande om labben inför en presentation, produktiv och med god stämmning. Vid 16.00 knallade jag till tåget och mötte pappa på vägen, så jag fick sällskap vilket inte är varje dag.

Väl hemma står Daniel och lagar mat medan Adrina sitter målandes vid köksbordet, så jag målade lite med henne. Till middagen dyker mamma och pappa upp med jordärtskockssoppa och nybakat limpa som vi äter till förrätt. Daniel stod för huvudrätten som var en kycklinggrej med grädde, champinjoner, bacon, samba olek och till det ris. En liten flaska bubbel delade vi på till maten. Mums!

Precis nu sitter jag här på mitt kontor vid datorn, precis hemkommen från massage hos bästaste Bert och är helt mör och mjuk i kroppen.

Ja, jag är glad.
Ja, jag är lycklig.
Tänk vad jag har mycket att vara tacksam över idag (och alla andra dagar).

Hoppas ni har haft en riktigt kanon dag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me