Mer Arwen

Och mer att vänta i veckan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Oj så fin!

2012-04-09 @ 15:52:42
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Harry Styles novellblogg

Vilka ögon!

2012-04-09 @ 16:09:04
URL: http://hazzay.blogg.se/
Postat av: Sessan

Vilka vackra ögon.

2012-04-11 @ 19:45:18
URL: http://impalaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

fatastisk bild! hur har du gjort för att få sån skärpa i båda ögonen men t o m kindbenen lite suddiga? ligger det i redigeringen mest eller? nyfiken, vill lära!

Svar: Tack! Jag har använt en stor bländare, dvs lågt bländartal och sedan valt att fokusera på ögonen. Redigeringsmässigt har jag inte gjort något alls med det.
Cecilia Möller

2012-06-24 @ 22:15:38
Postat av: elin

tack för svar. otroligt att det går att få till sådant kort skärpedjup utan att "fuska" med redigering.

Svar: Ingen fara, jag är här med kunskap. Typ :)
Cecilia Möller

2012-06-25 @ 15:14:07
Postat av: Anonym

då återkommer jag med ytterligare funderingar :) har du använd ett vidvinkligt objektiv och stått ganska nära? jag tänker att större brännvidd borde ge mindre skärpedjup eller tänker jag fel då?

Svar: Snarare tvärt om. Vidvinkel gör att motivet i bakgrunden uppfattas som att det är längre bort, med skärpan på bakgrunden kommer uppfattas som skarpare när det fotas med vidvinkel. Jag fotar bara med vidvinkel när jag fotar inredning, aldrig på porträtt, eftersom det har en förmåga att "förvrida" ansiktet så det ser knepigt ut.
Cecilia Möller

2012-06-25 @ 22:50:20
Postat av: elin

ah - jag förstår. tack.

2012-07-03 @ 11:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me