Mål för 2013

Nyårets efterrätt är nu testkörd och provsmakad. Men det receptet och bilder får ni imorgon. Nu är det mål för 2013 som gäller.



Familjen: Spendera mer tid med familjen. Vi spenderar mycket tid ihop nu som det är, men jag vill att vi ska ut mer. Ut i naturen. Övernatta i skogen. Fiska. Plocka bär. Grilla. Mer frisk luft till oss. Leka mer. Kramas och pussas mer, fast då kanske de går sönder. Dejta Daniel mer. Lyfta min dotter och man på alla sätt jag kan och vara där. 
 
Träning: Träna ungefär fyra pass i veckan, de två jag jobbar som instruktör plus ett eller två egna pass, och sedan fortsätter jag med magdansen men det får bli utöver de andra. Bli starkare, snabbare och smidigare.
 
Egen utveckling: Lära mig stenografi, flytande. Så jäkla kul och fräsigt det ser ut! Äntligen ta tag i trädgården, och lägga grunden för en fin gräsmatta 2014. Jag tror generellt att jag behöver slita lite mer. Ta tag i fler kreativa projekt. Det är så mycket jag vill göra. Anteckna mer. Åka på någon kurs som bara är för mig, som inte är  fotorealterad. Göra det där självporträttsprojektet jag funderat på så länge. 
 
Socialt: Bjuda hem familj och vänner till minst 40 middagar nästa år. Opretatiösa som pretatiösa. Jag måste se till att få träffa alla de jag gillar, älskar, inspireras av, laddar upp mig, som får mig att le och lyfta. Middagsinbjudningar är ju svårt att tacka nej till, så där kan jag nog snärja en del.
 
Företaget: Fortsätta utveckla min matfotografering och inredningsfotografering och hårdsatsa på det. Börja ta ut lön. Jobba mer mot företag. Fotografera 4-5 bröllop och några familjesessioner, jag vill kunna lägga mycket kreativitet på de här fotograferingarna och därför sätter jag ett "tak" på hur många jag vill ha. Kunna ge allt till mina kunder och låta dom inspirera mig. Mer specifika mål för 2013 finns företagsmässigt, men några överraskningar vill jag bjuda på nästa år också. Sen är det ju surt om jag skriver om storartade planer som inte blir av. Inte för att det finns storartade planer.... eller gör det?

Hmmm. Jag får uppdatera om jag kommer på mer. Vad tror ni? Tror ni jag klarar det? Vi överlevde ju den 21e december så det som kommer nu är bara en bonus! Ja, jag skämtar. Men jag tror 2013 blir bra. 
 
GOTT NYTT ÅR!
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Kör hårt! Det verkar ju ha funkat hittills :)

Svar: Tut tut, bara att köra :)
Cecilia Möller

2013-01-01 @ 15:18:22
Postat av: Johan Olsson

Mmmmm, att sätta de på pränt skapar ju helt plötsligt ett annat läge. Lite mer som "upp till bevis".

Svar: Precis. Så ingen press på mig nu ;)
Cecilia Möller

2013-01-01 @ 21:25:45
URL: http://johanolsson.org
Postat av: Linda

Stenografi?? Det trodde jag inte fanns längre. I vilket sammanhang använder du det?

Svar: Klart det finns! Jag tänkte använda det när jag skriver anteckningar, för att det ska gå fort och kännas mer privat.
Cecilia Möller

2013-01-11 @ 19:20:04
URL: http://liilah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me