Paris mon amour!

"Hotel Monmartre mon amour" så börjar vår Paris-resa. Daniel berättar för taxichaffören vart vi ska och han uppfattade det som att Daniel sa "Hotel Montmartre, mon amour". Så resan började bra och jag satt fnissandes i baksätet. 
 
Vi bodde alltså på ett hotell som hade tema "kärlek", och vi bodde i rummet "Paris mon Amour". Bra beläget nära Sacre Coeur, dit vi givetvis gick för att spana utsikt och kolla in kyrkan. Jag älskar kyrkor. Speciellt gamla utsmyckade kyrkor. Titta på alla statuer och hitta små detaljer som man bara ser när man tittar länge och med rätt blick. Daniel gick och stoppade småmynt lite här och där i alla de här pengainsamlingarna vid helgonen. Big spender.  


En av våra luncher åt vi på Pousse-Pousse som är en vegansk restaurang och även serverar raw-food. GOTT! Och hon ägaren var supertrevlig och gullig som lät oss äta tre rätterslunch efter att de egentligen hade stängt. Hade jag en personlig kock som hade koll på det här med god vegansk mat skulle jag lätt kunna tänka mig vegana. Men jag saknar övertygelsen att göra det på egen hand så att säga.


En av dragplåstet till Paris var att jag och Daniel ville gå och se "Alegria" med Cirque de soleil. ÄLSKAR Cds! Har nog sett 5-6 olika shower med dom nu, och jag älskar alla. Så grymt. I vår kommer de till Stockholm, se till att gå dit då! Vi ska dit med Adrina. 100%.


På vägen hem till Svergie fastnade vi på Amsterdams flygplats i 6 timmar för att vi kom 2 min försent till vårt anknytande flyg. Daniel resonerade som så att "hoppas planet vi missade kraschar, så att det finns en mening med att vi missade planet". Han är lite mörk ibland ;)
 

Kommentarer
Postat av: Katarina Nordquist

Underbara bilder och feelings, vill också dit med min man. Var där för hm...27 år sedan i fyra dagar med 40 graders feber o halsfluss men nykär och superlycklig. Dock utan kamera, hur dumt är inte det.

Svar: Åk dit! Så ni får uppleva det tillsammans igen fast utan halsfluss och feber. Det tycker jag!
Cecilia Möller

2012-12-03 @ 10:22:13
URL: http://www.crazyhappiness.se
Postat av: Monica

Superfina bilder, undrar vad som gömmer sig i den orange kassen från Hermés?????

Svar: Ja du Monica, en svart scarf tänkte jag att man aldrig kan få för många av :)
Cecilia Möller

2012-12-03 @ 10:56:04
Postat av: Katarina Ratcliffe

Jag är så attans sugen på en resa dit! Blir ju inte minde sugen av dina fina bilder.
Och Daniel verkar lite mörk haha! Trist att missa planet. Man kan lätt ta fram sina värsta sidor då...

Svar: Vi kanske borde åka dit i vår och fota järnet. Daniel blir ju lite trött på att jag sk fota överallt när vi åker iväg, men med en annan fotograf är det ju okej menar jag :)
Cecilia Möller

2012-12-04 @ 12:28:30
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Christine&Paris

Utsikten från Sacre Coeur är verkligen en favorit för mig. Älskar att promenera på gatorna i norra Montmartre. Jag tröttnar aldrig på det området :)

Svar: Montmartre är jättemysigt. Men nästa gång åker jag till Paris när det är lite varmare. Nu var det mest att man gick för att det var transportsträckor, inte så mycket uppleva promenaden på det sättet.
Cecilia Möller

2012-12-04 @ 13:29:07
URL: http://christineiparis.blogg.se
Postat av: Angelica

Vackert!

Svar: Tack!
Cecilia Möller

2012-12-05 @ 09:39:30
URL: http://hardworkingwife.blogg.se
Postat av: Angelica

Vilken dröm. Jag vill också!

Svar: Det är bara att göra Angelica! GÖR DET! :)
Cecilia Möller

2012-12-05 @ 10:09:24
URL: http://angeliqe.se
Postat av: Katarina

Det vore grymt! Richard är inte heller helt nöjd med mitt ständiga fotande. Vi ser liksom inte samma saker. Han förstår inte sånt jag vill ha på bild. Blir så himla jobbigt ibland :D

Svar: Precis så är det för mig också. Knäppa karlar.
Cecilia Möller

2012-12-05 @ 21:50:07
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Sofia - ett bättre du

Fantastiska underbara Paris!! Fina bilder som får mig att vilja åka dit igen. NU!

Svar: Tack Sofia!
Cecilia Möller

2012-12-06 @ 10:01:01
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Linn

Min Paris-längtan - ständigt närvarande, aldrig stillad - väcks åter till liv med dina bilder. Pousse-Pousse har jag aldrig testat, men det låter som ett ställe för oss.

Trots allt underbart med Paris har jag lite svårt för mat-utbudet. Det är lätt att hamna i turistfällornas klor...

Svar: Prova Pousse-pousse om du åker dit! Jättegod mat, och med lite annorlunda inriktning. Jo Paris, det kan verkligen lätt vara så att man går till turistställena. VI var ju där nu på hösten och det var väldigt få turister där. Då verkar det som att det är ganska många stammis fransmän som går till de normalt turistiga ställena. De kanske passar på då och håller sig borta på sommaren kan jag tro.
Cecilia Möller

2012-12-10 @ 17:35:10
URL: http://lyckoland.blogg.se/
Postat av: Linn

Vi var där i oktober och åt supergod och prisvärd brunch på ett ställe som heter Soya (http://www.soya75.fr/). Vegetariska läckerheter i överflöd... :-)

Svar: Åh det ska vi prova nästa gång! Tack tack för tipset!
Cecilia Möller

2012-12-11 @ 13:08:53
URL: http://lyckoland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me