Besatt av hår

Jag ÄLSKAR, verkligen ÄLSKAR att göra frisyrer på barn. Det ska helst vara barn, och helst min egen dotter. Jag gillar att fläta, göra tofsar, spännen, binda band, borsta, locka, spraya.
 
Min mamma gjorde alltid frisyrer på mig. Inte bara när det var fest, utan jag hade flätor och rosetter varje dag till dagis. Så varje morgon borstade mamma mitt hår och satte upp det i hallen framför spegeln. 10-15 min varje morgon hade mamma 100% uppmärksamhet på bara mig. Nu när jag tänker på det har jag väldigt många fina minnen angående hårvård med min mamma. Ni vet, de minnen när min mamma drar och sliter i mitt långa hår som blivit tovigt och ruffsigt av att ha varit i både sol, sand och saltvatten, även dom minnena känns fina och värdefulla. Fast det gjorde satans ont egentligen. Det var en av våra grejer, vi tjejer i familjen.

Och för er som undrar hur tusan jag fick upp Adrinas lugg i en inbakad fläta så stavas det torrvax.
 
 

Kommentarer
Postat av: Victoria

jag vill också ha så fint hår :((

Svar: Jag hoppas på att det blir lite lockigt snart, som hennes pappa. Det var lite det jag tänkte när jag avlade på honom.
Cecilia Möller

2012-11-25 @ 17:04:16
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: Anonym

Så fin mormors skruttilutta är

Svar: Alltid!
Cecilia Möller

2012-11-25 @ 18:24:09
Postat av: Katarina Ratcliffe

Sötaste lilla tjejen!
Jag älskar också att hålla på. Får äntligen göra det också. Hon var inte alls sugen på frisyrer förut och är sjukt bestämd. Nu däremot är det frisyrer jämt.

Svar: Det är såååå kul! Jag brukar försöka göra det när hon tittar på tv eller så, för att hon inte ska tänka så mycket på det.
Cecilia Möller

2012-11-25 @ 22:49:07
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Ina

Jättefint! Jag älskar också att fixa med håret på barn, min lilla flicka hade hårspännen och pyttesmå tofsar när hon var riktigt liten. Nu när håret äntligen börjat bli långt så vägrar hon allt var hårspännen och tofsar heter, och jag får nöja mig med att fläta håret på flickorna på mitt jobb. Jag längtar tills jag får sitta och pyssla med min dotters hår igen också :) Jättebra blogg du har också förresten, tycker om att komma in och läsa och se alla fina bilder!

Svar: Tack Ina! Det är ju lite kvalitetstid när man hårfixar. Det är mamma-dotter-tid (i vår familj). Men du, det kanske bara är en period din dotter är i. Vi kan ju hoppas det :)
Cecilia Möller

2012-11-26 @ 08:02:19
Postat av: Victoria

Haha :D

2012-11-26 @ 14:09:22
URL: http://impalaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me