Jobba för orten, mitt hjärta i Mantorp

Dalen, pulkadalen, självmordsdalen. Idag väljer jag att ignorera det senare. Dalen iallafall, där brukade jag åka pulka med mina bröder när jag var yngre. Vi åkte pulka och grillade korv. Jag blev säkerligen mylad (som det heter i Östergötland) flera gånger. Mina bröder var inte kända för att ta det lugnt med sin lillasyster. Men mycket har hänt sen jag var liten och Mantorpsborna har slutat gå dit, och det har växt igen. Trappan och grillplatsen behövde rustas upp för att kunna användas säkert. 

En förening som bildats för att sätta igång samhället Mantorp igen, Hjärtat i Mantorp. Det är så bra, det är så fint, det behövs här. När jag växt upp var samhället Mantorp helt annat än vad det är idag. Det fanns ett samhälle, och det finns det väl knappt idag. Jaja, jag ska inte tjata mer om det. Summa sumarum, Hjärtat i Mantorp behövs och är bra. 

I lördags var vi runt 100 Mantorpsbor som slöt upp i dalen för att röja och fixa. Det var aktiviteter för barnen med fiskedam, hästridning, tipspormenad, backeklättning och grillning. De vuxna fick såga, dra ris och rusta upp dalen för vintern. Jag tajmade in det hela bra (hade en viktig tid på en skönhetssalong) och anlände två timmar efter det börjat och allt slit var klart.
Varför är man inte i skogen oftare?
 
Gillar du mig? Gillar du bilderna? Gillar du skogen? 
Anyhow, gilla inlägget via facebook vettja (nedan). Min FB-sida kan sen hittas här.

Kommentarer
Postat av: Katarina Ratcliffe

Ja, det är underbart för själen med skogsluft!

2012-10-10 @ 09:17:07
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ååååh va länge sedan man var i dalen.
Varför slutade folk gå dit? Hmmm
Roligt att se att det görs i ordning igen. :)

Svar: Ingen aning, varför slutade vi gå dit? Var det är att scouterna slutade vara aktiva där?
I vinter ska vi dit och pulka och grilla jaf :)
Cecilia Möller

2012-10-12 @ 07:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me