Tips på bra barer i Hollywood

Nu är jag i NYC, och kommer vara här tills på fredag. Jag gillar fasiken inte NYC alls lika mycket som LA, men det är okej. Jag kanske blir kär i NYC den här resan. Kanske. Kärleken för en stad beror så mycket på vilka man träffar och vad man gör. Fyra inredningsfotograferingar är planerade att hända här, nu ska bara karln med alla kontakterna styra upp allt. Medans jag väntar på det och fortfarande ligger i sängen på hotellrummet (kl 16.00) tänkte jag tipsa om några bra ställen att gå ut på i LA.
 
Jag är inte en tjej som normalt går ut och festar. Jag är inte det. Men när jag åker iväg på resor blir det att jag går ut nästan varje kväll. Det beror nog främst på att alla jobbar på dagarna och det är på kvällarna man kan ses.
 
Oftast går vi ut på lite annorlunda och schyssta barer. Min absoluta favoritbar i LA är Harvard&Stone som ligger på Hollywood blvd. Den är coolt inredd om man vill titta på inredningen, och det är avslappant där inne. Inte så uppklätt utan jeans och t-shirt funkar hur bra som helst, samtidigt som klänning också funkar. Varje gång jag varit i LA så har jag hängt där minst en av kvällarna. Bra musik, med mycket från 60-talet. Det är hit man ska gå för att se lite hipsters, eller män med rutig skjorta och skägg. 
 
Ett nytt ställe jag varit på den här resan är Pour Vous som är en Parisinspirerad bar. Tre gånger per kväll har de en show när det kommer ned en stor fågelbur från taket som en eller två tjejer dansar i. Klientelet här är lite mer blandat än hos H&S, och här gäller det att vara lite uppklädd för att komma in. En kul detalj är att "rökrummet" är en gammal spårvagn. Lite Göteborgskänsla. Eller kanske inte. 
 
Vill man se något galet och konstigt och väldigt LA är Beacher's Madhouse ett ställe att uppleva. Det är bara supergalet. Och kul för en kväll. Märkliga shower på scener, "flying midgets" och bra dansmusik. Beacher's madhouse ligger på Roosevelt hotellet på Hollywood blvd. Hotellet har fler barer/klubbar som också kan vara värda ett besök om man ändå är där, speciellt Teddys.
 
Utsikten från mitt hotellrum på Roosevelt, över Tropicana bar. Svårt att sova före kl 02.00 med den pulserande "umps umps"-musiken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me