Surfers i Visby, Gotland

En vän rekommenderade mig att försöka få bord på Surfers i Visby, deras mat skulle vara något speciellt. Så jag gick dit med Sarah och Josephine. Helt utan förväntningar.

Surfers är en kinesisk restaurang med mat inspirerad från provinsen Sichuan. Maten beställs in i smårätter och tanken är att man ska dela, som tapas. Extremt vällagad, speciella och goda smaker. Det var som en smakexplosion i munnen, och inte likt något jag ätit tidigare. Favoriterna blev de ingefärsdoftande tofubitarna (to die for, och jag är inte så förtjust i ingefära), torsken var helt galet god och tydligen var revbenen helt otroliga (äter själv inte kött så jag vet inte). En varningens ord för de starka kycklingbitarna. De var tydligen extremt starka för mina väninnor satt med tårar i ögonen efter att de smakat på dom. Är ni i Visby, se till att äta någon kväll på Surfers

Surfers, Visby. Fotograferat med Sony Rx1.

Kommentarer
Postat av: sofia

Dina bilder, dem är alltid så otroligt fina!! Jag har precis köpte en sony NEX 5R som kompliment till min systemkamera men jag känner inte alls att jag får denna kvalité som du får i dina bilder. Nu handlar det ju om vem det är som står bakom kameran (och jag vet ju att du är otroligt duktig fotograf, haha). Har du något tips på hur man lyckas även med en Sony. Ibland lyckas man ju även med skärpedjupet men får inte samma klarhet/lyster i mina bilder, hur lyckas du så bra kvinna? :O
(dem här bilderna har jag tagit med min kameran för att visa ett exempel på vad jag menar, http://sofiasfoto.webblogg.se/2013/august/min-semester.html)

Svar: Men tack Sofia. Jag tycker du får till dina bilder också (men du verkar ha fått smuts på sensorn eller linsen om du ser fläckarna på bilderna som är på varje). Annars är mitt tips att leka med skärpedjup och sedan dra lite i kurvor i photoshop. Svårt att säga exakt vad det är jag gör antar jag. Lyckas sätta skärpan på "rätt" ställe också. Shit var det här ett superdåligt svar? Känner mig otydlig.
Cecilia Möller

2013-08-07 @ 10:32:12
URL: http://sofiasfoto.webblogg.se
Postat av: Katarina

Vilket bra tips! Jag ska till Visby om några veckor. Har du fler bra tips?

Svar: Yes yes, det kommer :)
Cecilia Möller

2013-08-08 @ 21:17:43
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag längtar redan till nästa gång. Nästa gång på surfers, nästa gång du kommer hit och till nästa gång vi ses ❤

Svar: Åh, fina du! <3
Cecilia Möller

2013-08-09 @ 00:51:35
URL: http://gundel.blogg.se
Postat av: Sofia

Nu ser jag smutset, det hade jag helt missat. Nejdä, det var inte alls så otydligt, jag tror jag förstår i alla fall, haha. Tack för svaret, nu blev jag supersugen på att gå ut och fota igen :)

Svar: Fota mer! Det är övning som ger färdigheten :)
Cecilia Möller

2013-08-09 @ 09:56:14
URL: http://sofiasfoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me