Första manikyren

Först manikyren. Jag kanske var 16-17 år första gången jag fick lyxen att gå till manikyrist och fixa naglarna. Innan jag gick på balen för första gången, ettan i gymnasiet. Adrina var 4 år. Nästan 5. Jag har börjat gå och lägga härdat nagellack på mina naglar. Svart. Det ser bra ut och jag slipper bry mig om hur naglarna ser ut och måla själv. Plus att naglarna bli starkare och slipper gå sönder.

I alla fall, igår hade jag och min dotter Adrina lite tjejdag. Vi började med en timmespromenad på morgonen, sen frukostsallad, sen fick hon följa med till nagelsalongen och fixa sina naglar också. Bara lackning, med Hello Kitty-stickers. Hon drack juice och fick händerna omhändertagna (Göteborgsskämt). Samtidigt fick jag mina naglar fixade hos en annan manikyrist. Eller nagelskulptör. Jag vet inte vad det korrekta termen är. Lite som daigs/förskola tänker jag. Förresten gör vi våra naglar hos JK nails


I lördags var det shopping i stan som jag nämnde tidigare. Adrina fick de här nya skorna och strumpbyxorna.

Halva handen klar.
 
Dagen avslutades med dubbelpass barngymnastik och fruktsallad framför en brasa. Superskön tjejdag medan karln i huset laddade för pokerturnerningssöndag. 
 

Kommentarer
Postat av: A

Fint ni verka ha haft det! Nagelteknolog är den korrekta benämningen (det är iaf vad de utbildar sig till).

Svar: Ahhh, tack! Nu ska jag känna mig korrekt i framtiden. Nagelteknolog.
Cecilia Möller

2013-02-04 @ 11:08:19
Postat av: Angelica

Vad gulligt!

Svar: :)
Cecilia Möller

2013-02-05 @ 09:55:16
URL: http://hardworkingwife.blogg.se
Postat av: Katarina

Sötisen!
Och var är all snö? Gud så skönt det ser ut!

Svar: Det var ju i söndags. Nu är det snö överallt. :(
Cecilia Möller

2013-02-07 @ 17:14:03
URL: http://brakat.blogg.se/
Postat av: Katarina

ÅH bakslag! Trist!

2013-02-10 @ 11:56:42
URL: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me