Fredagslistan #10

Det är fredag, och när jag hämtade upp min dotter hos mormor möttes jag av den här ligan. Fasiken så mys och härligt somrigt!

Nu till listan
 
1. Vi börjar fredagen med ett tips om en fotograf, Niki Feijen, som fotograferar övergivna byggnader på ett väldigt speciellt sätt. 
 
2. I Ryssland är det vanligt med kameror i bilarna eftersom det är ganska många olyckor där och av försäkringsskäl vill man ju kunna visa vad som egentligen gick till. Det finns många filmer på olyckor, men här är en film som samlat klipp från när ryssar gör snälla och bra saker. Nu vill jag också stanna bilen och hjälpa tanter!
 
3. Vårresning i helgen? Lev med det du älskar.
 
4. Helt jäkla sjukt och amazing. Fy tusan så många timmar den kvinnan spenderat i totalt fokus. GALET! Se heeeela klippet.
 
5. Det är mycket träning för mig nu, som ni instagramföljare kanske förstått. Jag har funnit glädjen i att röra på mig varje dag. Snart kommer jag också dansa på löpbandet

6. Tror ni att internet och sociala medier gör oss osociala? Läs igen Paul Millers berättelse om upplevelsen av ett år utan internet.
 
7. Jag älskar allt med det här projektet, The Goodwin Project. Allt! Kolla igenom deras trailer och beundra.
 
8. Avslutar med en fiiiin cover på "Halo" av Branches
 
Och folk säger att man gör vettiga saker när man surfar på internet....

Kommentarer
Postat av: hannaly // en salig blandning av inredning, recept och vardagliga ting

Undra hur folk här skulle reagera om man stannade bilen och hjälpte tanter över gatan?

Svar: Ja, men hur fint vore det inte? Jag ska göra det om jag får tillfälle!
Cecilia Möller

2013-05-18 @ 19:18:48
URL: http://hannaly.blogg.se
Postat av: hannaly // en salig blandning av inredning, recept och vardagliga ting

Det tycker jag att du ska göra! Bara trist att många här verkar ha så bråttom i trafiken (eller är så lättretliga, för den delen) att de säkert skulle se det som negativt. Det är ju faktiskt en riktigt fin sak att göra!

Svar: Helt sant. Vi får börja ändra på det :)
Cecilia Möller

2013-05-19 @ 19:23:25
URL: http://hannaly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me