Hos min vän Lotta

Sedan jag började min karriär som fotograf har jag fått så himlans många nya vänner och bekantskaper. Som känns självklara nu, men som jag aldrig hade haft om jag inte gått den väg som jag gjort. En av dessa är Lotta. Vi arbetar båda som fotografer mot magasin med reportage, men vi har lite olika stil när det kommer till det fotografiska, men vi är lika ändå. Lika på många sätt, och vi peppar varandra. Lotta och jag försöker träffas iallafall någon gång i månaden för att prata jobb, byta erfarenheter, kontakter, prata om livet och hur galet bra vi har det. Hur glada vi båda är att vi gör det vi gör, men samtidigt också om pressen att sälja och skapa sig jobben.

Lotta blir alltid glad när det går bra för mig och när jag har nyheter att berätta, och jag blir genuint glad för henne. Vi ser inte varandra som konkurrenter, utan kollegor och stöd. Vänner.
I fredags var jag på lunch hemma hos Lotta - Fyra årstider. Hon har det så fint!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilka härligt krispiga sommarbilder!

Svar: Ja, det känns som att våren hoppades över iår och det blev sommar direkt.
Cecilia Möller

2013-05-19 @ 17:06:29
URL: http://esseus.se
Postat av: Ida Nilsson

Så gullig du är! Och jag håller med dig, hon har det hur fint som helst!

Svar: Som en dröm där borta på landet :)
Cecilia Möller

2013-05-19 @ 22:12:41
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: Katarina

<3 Underbart! Väldigt vackert!

Svar: <3
Cecilia Möller

2013-05-19 @ 22:44:39
URL: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me