Årsalbum

Eftersom jag jobbar som fotograf fotograferar jag en hel del bilder varje år. Både för jobb och privat. När det gäller privata bilderna ska de ju göras något med! Annars ligger de och "skräpar" på hårddiskar, och inte tusan sätter vi oss hela familjen och glor igenom tusentals bilder på datorn en lördag bara sådär. Jag försöker vara duktig med att göra album och förstoringar, att verkligen göra något med bilderna. Men nu har jag halkat efter lite, men idag blev äntligen årsalbumet för 2010 klart! Det blev bara 158 sidor. Nu ska jag verkligen försöka bli klar med 2011 nästa vecka. Komma ifatt nu när det är lugnare fotomässigt för mig. 

Sen håller jag på med ett nytt projekt som ska förstoras upp och ramas in till sovrummet. Bara en bild till, sen är det klart och redo att beställas. Kommer bli grymt bra kan jag lova, iallafall om ni frågar mig. 
Adrina håller på att spara ut sin lugg. Men ser ni att det börjar komma fram lite självfall nu? Wiii!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yes vad trevligt som vi har väntast på pappas lockar. / ma/mo

Svar: Jag menar det. Man avlar på en krulltott för att få en dotter med självfall och lite vågor. Kanske lockar, kanske,
Cecilia Möller

2012-12-10 @ 20:21:42
Postat av: Matilda Johansson

Vad söt hon är! :D

Svar: Tack, jag håller helt med, men det var inte lätt att få henne att se såhär harmonisk ut på bild när hon helst vill spexa.
Cecilia Möller

2012-12-11 @ 14:38:35
URL: http://enmatilda.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så fin!

2012-12-13 @ 07:44:10
URL: http://angeliqe.se
Postat av: Annica

Tycker du är en fantastisk fotograf! Får man fråga vilken leverantör du använder när du gör fotoalbum? Antar att du gör dom digitalt och skickar efter dom eller hur gör du? Har funderat på att göra en fotobok själv, men är lite rädd för att känslan tappas med vanliga "blad" att bläddra i....? Jag vill ha lite mer "fotopapper" att bläddra i. Har du erfarenhet från flera leverantörer?

Svar: Jag beställer från olika leverantörer. Är det beställning till kund använder jag mig av Vision art som produceras i USA och är galet fina, men det kostar en bra slant också. När jag gör mina årsalbum för privatbruk använder jag mig av Blurp.com eftersom jag då får plats med de ca 200 sidor som det brukar bli för ett år. Kvalitén mellan de båda går inte att jämföra, men eftersom jag vill ha många sidor i albumet blir det blurp.com ändå.
Ska man göra ett mindre album med 15-50 uppslag är det dock Vision art som gäller tycker jag. Sen finns det många billigare alternativ. Det beror helt på hur man själv prioriterar. Har provat lite andra leverantörer, men då sådana som vänder sig till företag.

Jag gör alla album digitalt och skickar in för produktion.

Fråga på mer om du har fler frågor :)
Cecilia Möller

2012-12-18 @ 20:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me