Lugnet slår mig


Ibland känns saker så vackra, att jag nästan går sönder. Spricker. Att ögonen inte kan se sig mätta och att kroppen vill vara kvar just där. Just då. Att nerverna i kroppen får en annan typ av energi i sin elektriska pulsledning. 

 
Invid forsen i Strålsnäs känns det så för mig. För tredje gången på ett år var jag åter hos Jeanette på Linnefors krukmakeri. Förra gången jag var där var i somras för att fotografera ett reportage som ni kommer kunna läsa i vår/sommar. Gången innan dess var jag där för att titta på keramiken. Omgivningen, naturen och lugnet slår mig som ett knytnävslag varje gång. Igår var jag hos Jeanette och lånade hennes sommarrum, där inspirationsbilder fotograferades för en formgivare. 

 
Fler tips på guldkorn som sätter kroppen i magiskt tillstånd (utan droger)?


Kommentarer
Postat av: Katarina

Åh det finns några såna ställen som man bara mår så bra av.

Svar: Åh, vad har du för tips?
Cecilia Möller

2013-12-19 @ 17:20:04
URL: http://katarinaratcliffe.se
Postat av: Katarina

Älskar Tyresta By i Stockholm, Tiveden var helt fantastiskt (Har tipsat om det förr tror jag. De vackra näckrosorna där)
Koutojärvi vid världens ände ungefär ;) Att promenera där och bara höra en räv var magiskt (och lite läskigt).
Älskar Ågesta Reservatet där vi bor också.
Och Roslagen.. Har en favoritstuga mitt i skogen, där man kan använda öppna spisen och värma sig efter ca 2 timmars promenad. Love it!

Svar: Åh tack som tusan för tipsen!!
Cecilia Möller

2013-12-27 @ 13:57:03
URL: http://brakat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me