Fredagslistan #4

Min vän Helenas växthus. Lite övervuxet med ogräs och väldigt vackert.

1. Ska vi bli lite nostalgiska? Vi kan väl börja lite så med veckans lista. 90-tal, Spice Girls är poppis och de här skorna är omåttligt poppis. Tur att jag var lång redan då och duckade för samtliga av dessa stilar på skor.

2. Fredag idag alltså, och jag kommer fira en av mina vänner ikväll med tapas. Hon är vegetarian, jag vill bli vegetarian efter att jag ser Saturday night live-klippet med Justin Timberlake som en sjungande tofu.
 
3. Igen. Det har fasiken hänt igen. Blommorna bara dör här hemma. De glöms bort och dör. Köksblommorna klarar jag av att komma ihåg, men i sovrummet och vardagsrummet, OMÖJLIGT! 10 exempel på blommor som är svåra att ta död på, de ska skrivas upp och tas med nästa gång det ska blomshoppas!
 
4. Fredagsgott. Mer än så behövs nog inte sägas.
 
5. Jag har funderat på om ett fotografi av Djuret med och av Samuel Pettersson ska få pryda en av väggarna här hemma. 
 
6. Konst av lite annorlunda material som inte är från färgburkar/-tubar? Hong Yi är speciell. Ett porträtt gjort av kafferingar
 
7. Jag är besatt av den här klänningen den här veckan. Om någon vet var den finns, håll inte inne med det!
 
8. Avslutande en chans till livsförbättring. 10 vanor som stjäl din lycka. Läs, fundera, lär och förbättra.

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Det är så mysigt med växthus tycker jag =)

Svar: Håller helt med. Jag tycker om när det blir överväxt också, det blir så maffigt och kraftfullt. Tydligt hur stark naturen är.
Cecilia Möller

2013-03-15 @ 10:59:11
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Meeeh, jag älskar de där 90-talsplatåskorna, har fortfarande 4 par buffaloskor som jag använder flitigt :D

Svar: Haha faasiken va skön du är. Jag var inte så pepp på buffalo ens när det var som störst. Men som sagt på den tiden var det inte så kul att vara lång att jag ville lägga till extra cm. Vilka färger har du? Färgglada?
Cecilia Möller

2013-03-15 @ 14:19:54
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me