Crans Montana nyåret 2011/2012

Just nu skulle vi vara på tåget mot Crans Montana, Schweiz. Men ibland vill ödet lite annorlunda, så vi firar nyår hemma det här året. Ganska skönt det också.

Crans Montana ligger i Schweiziska alperna, och är nog lite av en snoffsskidort. Barnen springer runt i Monclear-jackor och mammorna går runt i pälsjackor, Moonboots (det var väldigt populärt förr året) och fullt sminkade (inkl rött läppstift) när det ska följa med sina barn på skidor och pulka. Inte riktigt som oss.

Vi var där med två andra par och två singeltjejer förra året. Samma personer som vi firade midsommar med, fast på midsommar hade ju en Daniel tillkommit i gänget, och min bror är i Sydafrika. De är skidfantaster, det är inte vi. Vi åkte pulka och skridskor. Sedan träffades vi på kvällarna då vi lagade middag, skålade med vin och spelade sällskapsspel. Supermysigt var det, och Crans Montana var verkligen den perfekta scenen för att allt det här skulle utspelas.

Lite bilder jag inte visat tidigare.

Utsikten från balkongen på "vår" lägenhet. Min familj bodde i en egen, där vi kunde hänga mellan pulkaåkningarna och vila upp oss.


Crans Montana är två orter som växt ihop, och en skidort dit många fransmän och schweizare åker. Det är inte så många nordiska turister här.


När en av tjejerna vi åkte med är gammal konståkare och numer tränare, fick vi ut Adrina på isen för första gången i hennes liv. Mest åkandes "pingvinen". En liten privat show av Helené fick vi också.


Daniel, Adrina och jag hängde mest i barnbacken och då i pulkadelen av den backen.

En kväll åt vi raclette. Jag menar, vi kan ju inte åka till Schweiz och alperna och INTE äta raclette. Det går inte för sig. Solnedgångarna var vackra över bergen. Men vi hade lite otur med vädret, då Crans Montana brukar vara solsäkert, men var mest mulet när vi var där.

Nästa år, då håller vi tummarna på att fira nyår i Crans Montana igen. Om det händer kan jag lova er att jag ska prova det här med snowboard, eller skidor. Jag kanske hittar en till ny hobby såhär närmare trettio. En till. 
 
Imorgon blir det uppdatering av mål för 2013 och vad jag ser fram mot med det nya året.
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Gud så vackert det var där! :)

Svar: Ja det är verkligen som ett snöigt sagoland :)
Cecilia Möller

2012-12-30 @ 18:10:55
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Klart du ska åka skidor eller snowboard! Du kommer att undra varför du aldrig tänkt att du gillat det tidigare!
Gott nytt år fina vän. Hoppas vi ses snart. Tänkte åka över nu i slutet av jan, hoppas du inte är ute och far då. Pussa

Svar: JA! Jag kommer hem den 21e januari. Så jag hoppas det är efter det.
Ha en fint slut på 2012 och en toppenbörjan på 2013. Det här är året Sarah! Året du flyttar hem igen ;)
Cecilia Möller

2012-12-31 @ 00:49:17
URL: http://Gundel.blogg.se
Postat av: Klara

Börja med bräda! Jag kan ställa upp som personlig tränare, mot mat o husrum...!

Svar: Och barnvakt också kanske ;)
Cecilia Möller

2013-01-01 @ 15:23:44
Postat av: Victoria

Ser underbart ut, min fasters kille har en bror som bor i Swheitz

Svar: Schweiz är väldigt vackert, med alperna och sjöarna. Och dessutom alla små fina städer.
Cecilia Möller

2013-01-01 @ 19:13:42
URL: http://impalaa.blogg.se
Postat av: Klara

När asså, Siri, hon ska åka hon med, gäller att börja tidigt ;)

Svar: Haha, ja men ni får väl se till att flytta hem först. ;)
Cecilia Möller

2013-01-02 @ 15:32:54
Postat av: CJ

Vackert!

Svar: Tack!
Cecilia Möller

2013-01-11 @ 15:16:39
URL: http://cjs.blogg.se
Postat av: sanna

Wow, sjukt fin utsikt från huset osv! du är riktigt duktig på att fota :D

Svar: Tack! Det är helt underbart i CM :)
Cecilia Möller

2013-01-11 @ 19:04:11
URL: http://myclosets.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me