Havro Bed & Breakfast

Mysiga Havro B&B i Lynga, Morup, på Västkusten. Vi bodde här i fyra nätter i förra veckan och det var superfint! Havro är helt ekologiskt, till och med madrasserna var ekologiska. De har egna odlingar som de använder till gästernas mat och har en örtodling där de skördar, torkar och förädlar till olika örtprodukter som de själva säljer.

Något jag verkligen uppskattar med Västkusten och Slöinge är det starka stödet som de lokala odlarna, och gårdsbutikerna har. Det är så fint och genuint. Att köpa kött från en ekologisk gårdsbutik där djuren slipper långa transporter. Köpa grönsaker som skördats samma dag. Åka till en trädgård och peka ut vilken planta du vill köpa som de sedan gräver upp till dig. Det är lyx och att få uppleva det får mig att vilja utforska det "härodlade" i Östergötland. Har ni några tips på fina gårdsbutiker i Östergötland?

Kommentarer
Postat av: Anonym

söt blogg! :)

2012-07-07 @ 12:14:40
URL: http://bysaandra.webblogg.se
Postat av: EVA FOTO

Ser jätte mysigt ut. Fina bilder.

2012-07-12 @ 15:41:32
URL: http://evali.blogg.se
Postat av: Anette

Så mysigt ställe! Har inte så många tips men gillar verkligen Boställets vedugnsbageri!
www.bostallets.se (tips - följ på FB så får du veta vad som bakas för tillfället mm)

Svar: Ja! Jag träffade Karin när jag var på västkusten. Kommer garanterat ta ett åk ut dit. Tack för FB tipset.
Cecilia Möller

2012-07-13 @ 16:43:08
URL: http://nettansliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me