Prästgården 101 i Slöinge, Västkusten

Innan jag åkte från västkusten kände jag mig tvungen att åka till Prästgård 101 i Slöinge. Jag var där förra veckan och hittade en pall som jag blev förälskad i, och om det var kvar idag måste det ju vara ödet, eller hur?
 
Jag tänkte bjuda med er på en rundtur på Prästgård 101, där gamla och nya saker får en vilsam paus i trädgården och huset innan de hittar till nya hem. När jag gick runt och tittade på allt det fina och udda, kändes fjärilar i magen som om jag var förälskad. Och det kanske var precis det jag blev. Förälskad i prästgården och i känslan.
 
Scrolla sakta ner och titta på alla fina detaljer och pryttlar.  
 
Pallen har nu lämnat sin vilsamma plats på prästgården och flyttat in hemma hos mig. Permanent. Lite andra småprylar som jag tänkte mig använda till matreportage fick också följa med hem. 
 
Jag hoppas på att få återbesöka Prästgården 101 i höst och göra ett jobb, som skulle kunna bli ett av de absolut bästa. Håll tummarna med mig.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åhh vad mållöst vackert!
Den platsem vill ja se. Fanns allt, konst, humör, natur, växter....

2012-07-12 @ 20:56:00
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart
Postat av: Sofie S

Vilka påhittiga människor som bor och jobbar där. Jag blir alldeles kär i deras gränslösa hem, blir inspirerad att fixa i vår lägenhet undrar om Jonathan också håller med...

Svar: Jag veeeet, så galet inspirerande! Jag vill också fixa och trixa här hemma nu. Men Daniel lutar mot att ge mig inköpsförbud. Vi börjar med att rensa ut en hel del grejer. Rensar man ut, kan man köpa in :)
Cecilia Möller

2012-07-13 @ 11:15:38
Postat av: Agnetha

Blev så himla förtjust i deras stolar med halm på. Vilken underbar idé! Tack för att du delar med dig av dina upplevelser.

Svar: Det är inte halm utan faktiskt ängsblommor som de slagit av när de började se tråkiga. Sedan ligger de och torkar på stolarna för att fröa av sig på gräsmattan. Smart tycker jag. Jag var tvungen att fråga för jag trodde också det var halm. Dock är det en fin idé att göra med kärve till vintern!
Cecilia Möller

2012-07-13 @ 17:49:42
Postat av: Fridis Gerebongis

Galet, vad fantastiskt fint!

2012-07-13 @ 22:05:17
URL: http://egotuilla.blogg.se
Postat av: Susanne

Oj, vilket häftigt ställe! Förmodar att man gärna blir kvar ett bra tag. Många coola prylar att upptäcka...

2012-07-16 @ 10:21:16
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: CJ

Tack Cecilia, kul att du tycker det. :) Fina bilder här också. Kram och ha en skön tisdag!

2012-07-17 @ 12:13:34
URL: http://cjs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me