Besök på Östgötamat

Vi gick till min pappas kontor och stal med oss honom till Konsert & kongress i Linköping, där det var Östgötamat tjofset fredag och lördag. Adrina och jag hade inte ätit lunch så vi gick loss på allt provsmakande. Min dotter är så cool, hon smakar och gillar fler grejer än mig. Vi smakade massvis med ostar, korvar, kött, soppor, bröd, efterrätter, bullar, chips, och drickor. Fantastiskt hur stor variation det är på det som tillverkas i Östergötland. GLASS! Just det, vi smakade en hel del god glass. Mums. Det konstigaste vi åt var falukorvschips, och det var gott! Märkligt men gott. 

Efter proppandet gick min pappa till jobbet medan Adrina och jag shoppade loss lite på stan, tittade på blommor, plockade löv och åt crêpes innan vi tog oss till Busfabriken. Skönt att jag har en så kul och självständig tjej, hon sprang runt och lekte medan jag satt och läste bok. Av diverse anledningar (främst poker) hade jag inte sovit så mycket och var sådär sugen på att springa runt och åka rutschkanor. 


En ledig fredag med min tjej!

På kvällen lekte min man, jag och sex av våra vänner "Burken i mörkret" i skogen. En helt annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me