Dagen före midsommarafton

"Mamma, myggen sätter sig på mig men suger inte. Det är för att jag är så lugn med dom." 

Sent på torsdagskvällen kom vi ner till Småland. Till min svärmors gård som ligger precis vid en sjö. Efter att ha släppt in kaninerna i sin sommarbur, fixade jag jordgubbar med keso som kvällsmat och vi tog med oss handdukar. På sjön var det nästan vindstilla och det är en förutsättning för att vi ska kunna åka med flotten. Mitt ute i sjön skulle vi vara. Bada. Komma upp kalla men glada och äta kvällsmaten på flotten, medan vi ser solen gå ner över granarna och solens värme sakta försvinner. På väg tillbaka till stranden och de varma sängarna plockades näckrosor som så magiskt flyter på sjön. Det gör vi varje sommar och ställer på nattduksbordet, för att se hur näckrosorna stänger sig på kvällen för att blomma åter på morgonen.

Dagen före midsommarafton.
Dagen före midsommar 2013

Kommentarer
Postat av: Josephine Foto

Alltså alla dessa funderingar och kommentarer från de små. Helt underbart! Jag är så glad att jag har en blogg och skriver upp mycket av det.

Svar: Jag är glad över att ha en blogg för det gör att jag dels minns mer och dels fotograferar min vardag mer. Kul att titta tillbaka i :)
Cecilia Möller

2013-06-24 @ 14:08:47
URL: http://fotografjosephine.blogg
Postat av: Carina

Helt underbara foton, så vackert och fint!!

Svar: Tack Carina! Tack!
Cecilia Möller

2013-06-25 @ 21:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me