Fredagslistan #3

 
1. Modellhunden Greta blev Östergötlands näst vackraste hund 2013, hon kom BIS 2 på Östergötamästartävlingen förra fredagen. WOHO! Grattis Greta och mamma!
 
2. En till cool dansvideo. Dansa i sängen, varför inte?
 
3. Dags för alla vänner att fylla år, och ni har ingen aning om vad ni ska köpa eftersom de har "allt"? Coolaste presentidéerna finns på Coolhunting.
 
4. Vackert porslin är ju kul att ha. Speciellt för mig som behöver som rekvisita ibland, eller ofta. Jag har märkt att mitt inköpsbegär till hemmet har minskat enormt sen jag började köpa en hel del rekvisita. Inte för att rekvisitan används i hemmet, för det orkar jag inte styra med. Det kanske är grejen att jag vet att jag har fina grejer mest. Fint porslin, det har PotteryJo från Stockholm.
 
5. Jag är mer än glad över att jag kanske kommer få med mig lite måttsydda klänningar från en designervän till LA. De ska jag ha på några event. Men mer om det kommer. Jag kanske skulle kunna dokumentera den processen. Hmm bra idé Cici. Bra idé. Vilken följetong det skulle kunna bli.  
 
6. Ny te-hang up. Tea forte. Inte bara snygg som tusan utan god med! När jag drack det på ett café igår så köpte jag med mig ett 20 pack hem. Grönt te ska det vara såklart. Simon som jobbar på Chocolat (Facebook) där jag drack teet, beskrev det gröna teet som "riktigt höigt". Tänk er det sagt med bred östgötsdialekt. Inte för att ha sa det med bred dialekt utan för att det blir roligare att tänka så :)

7. Tryck på länken, tryck på play. Blunda, lyssna i 2 minuter. Poesi av Warsan Shire.

8. Jag tycker det är viktigt att bli glad över saker som är på gång. Även om de i slutet inte blir av. Då har jag iallafall varit glad en gång, istället för att aldrig glädjats åt dom. Om jag blir besviken när det inte slår in så blir jag det oavsett om jag glatt mig åt det innan eller inte.
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag är SÅ med dig på nr 8! Kan ibland nästan spricka av förväntan inför nåt kul, och för i tiden kunde jag sitta i timmar o planera resor etc. Sen blir saker inte alltid som man tänkt sig, men det spelar oftast ingen roll ;)

Svar: PRECIS! Då har jag ju blivit glad och den glädjen kanske har hunnit klinga av så att bli besviken av att det inte blir av spelar inte så stor roll.
Cecilia Möller

2013-03-08 @ 17:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me