Fredagslistan #6

 (Här borde det varit en påskig bild och ingen gammal återanvänd sak, men så planerad var jag inte)

1. Nummer ett på min fredagslista måste få vara att det är långfredag. Ledig dag. Familjedag. Göra-ostkaka-med-svärmormor-dag. Will keep you pOSTed. Hihi :)
 
2. Imorgon är det påskafton! Jag är förtjust i påsken, det erkänner jag. En högtid utan press. Jag minns att det var så kul att vakna upp på påskaftonsmorgon och se vad för skattjakt mina föräldrar hittat på det året. Fågel-fisk-eller-mitt-i-mellan. Varmt eller kallt. Snöre knutet till min dörr som jag fick springa runt i hela huset för att nysta ihop och sedan hitta påskägget. Skattkarta. Ägg gömda i trädgården. I år blir det min dotters tur, och vi planerar en traditionell gömma-i-trädgården-grej. Men vad som är i ägget är annat än godis. Tur att min mamma har numret till påskharen och kan göra beställning.
 
3. Bästa presenten till den som har allt? Eller alla-hjärtans-dag-grej. Eller frieri-grej?
 
4. Min man har så länge jag varit ihop med honom, längtat efter en Fantomengrotta. Det är först på hans lista över saker han skulle göra om han vann 100 miljoner på lotto. I sommar tänker jag att vi kan göra något sådant här i skogen i Småland. 
 
5. Många amerikanska vänner har den här symbolen på sin profilbild på Facebook. Jag kan verkligen inte greppa att vem man älskar vara någon annans sak än sin egen. Att någon annan ska bestämma vilket kön man får gifta sig med. Sen kom jag över den här bilden när jag slösurfade, och fnissade när jag såg nedersta bilden. Batman.
 
6. Det är kalastider för oss. Det började för två helger sedan och nu kommer det hålla på en månad framåt med kalas varje helg. Det hela avslutas med Adrinas kalas. Tema är bestämt och i veckan får jag börja knåpa ihop inbjudningar. Temat är "marshmallows" och jag har lånat in en bakexpert, Monica, som ska styra upp det söta. Känns awesome nu, kommer kännas stressigt då. 
 
7. Bästa filmen jag sett den här veckan, och den här månaden är utan tvekan Samsara. Se den. Bara gör det. Sen kan ni ringa mig och diskutera.
 
8. Sen kan ni också kolla in den här länken som visar bilder från 33 vackra övergivna ställen på jorden. Fotosugen much? Hell yes!
 
9. Glad påsk! Ta det riktigt lugnt och glöm inte att röra på er när ni äter allt socker!

Kommentarer
Postat av: Karin O

Glad påsk:)

Svar: Glad påsk till dig Karin! Ät ordentligt med godheter!
Cecilia Möller

2013-03-29 @ 19:01:15
URL: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me