Våra påskägg

Jag fick det finaste påskägget någonsin av Daniel i år. Chokladägg med handgjorda praliner från Chocolat, fina vardagsörhängen i guld från Sandström de Wit. Påskliljorna handlade vi på skärtorsdagen, då var det bara knoppar, och över natten till långfredagen hade alla slagit ut och blommade som en brudbukett. Luktade gott och vårigt när vi åt frukost på morgonen. Tänk vad dofter, smaker och ljus kan göra för humöret. 

Citronpralinen blev min favorit!
 

Adrina fick leta efter sitt påskägg efter frukosten. Hon önskade sig en Justin Bieber tröja istället för godis, och som tur är har hennes mormor nummer till påskharen. Glad som tusan när hon fick öppna ägget och såg vad som låg där i. Påskharen är fortfarande ett mysterium för henne, precis som tomten och tandfen. Härligt att leva i en värld av hemligheter och magi.



Kommentarer
Postat av: Clara

Så härliga och fina bilder!

Svar: Tack fina du!
Cecilia Möller

2013-03-31 @ 14:24:15
URL: http://clararingqvist.blogg.se
Postat av: Cecilia

Vilket underbart påskägg! Alla fruars dröm! Jag är förresten också helt galen i påskliljor. De ligger som små sparrisar i kyldisken ena stunden, för att blomma, dofta och lysa upp ens hem nästa. Rent trolleri... :)

Svar: Jag är väldigt nöjd med min man den här påsken ska jag säga :) Påskliljor är definitivt min favoritblomma på förvåren, sen ranunkel på våren och sommaren pioner.
Cecilia Möller

2013-03-31 @ 19:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me