Vinterljus 2013 i Linköping

Lördagskväll och vi var rastlösa hemma. Så det bestämdes att vi skulle in till stan för att först äta på Yellow Fellow och sedan gå Vinterljus. Vinterljus är något som Linköpings kommun gör varje år sedan 2005 och det är olika ljusinstallationer längs en gångslinga. I år är det 13 st mellan Stadsbiblioteket och Lektorshagen. Ungefär 2 km lång en åt ett håll och för oss var det så mycket att titta på, så det tog oss 1,5 h. 

Det var väldigt kul, och en fin familjegrej. Men efteråt var vi så kalla att vi alla tre tog varsin varm choklad på Steves. Då var klockan närmare halv tio, tiden går fort när man har roligt och vi har en nattuggla till 5åring.
 
Adrinas favoritinstallation var gungorna som lät när man gungade på dom. De lät som rymdskepp och där kunde vi stannat länge. Discot i skogen var en favorit för mig för vi dansade loss, eller fiskarna för det bubblade så härligt där.

Har ni gått Vinterljus? Vilken är er favorit och varför?
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Gud vad mysigt detta lät! Var hittar man Vinterljus? (Göteborgare)

Svar: Linköping, så det blir en dagsutflykt för er. Tror det tar 3 timmar att köra ungefär.
Cecilia Möller

2013-11-24 @ 19:09:23
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Anna

Hmm svårt mitt barn älskade också disco-stationen, ligger för övrigt "vägg-i-vägg" med hennes förskola så hon får sin dos av discot varje dag haha. Hon gillar även flaskträdet, som barnen på hennes förskola har varit med och målat flaskorna till. Jag själv gillade fasaden på Engelska Skolan och innergården på den.

Svar: Klart hon gillar flaskträdet om hon varit en del av det. Min dotter gillade det också, men mest för att hon ville klättra i det :) Visst är bubblet på Engelska skolan innergård härligt?
Cecilia Möller

2013-11-24 @ 19:17:16
Postat av: Charlotte

sv: Tack för svar! :)

2013-11-26 @ 21:25:14
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Varje vinter sen jag flyttade från Linköping (tre år sedan)så har jag försökt få mina kompisar att fota "vinterljus" åt mig, och hittils har det inte hänt ;) ... så blev riktigt glad när jag såg att du hade fotat det. Sååååå fint och stämningsfullt ju, förgyllde verkligen delar av vintern :) De verkar ha satsat på väldigt klara och starka färger i år i alla fall ;)

Svar: Åh så bra! Då betyder ju det här att jag helt enkelt får fotografera vinterljus varje år. Eftersom dina vänner inte gör det. Jag kan ta på mig den rollen. Jag gillar verkligen Vinterljus, ett bra initiativ av Linköping. Kram!
Cecilia Möller

2013-11-28 @ 04:01:12
Postat av: finurliga fröken

De är jätte härligt! Jag och syster gick på premiären. Men tänker ta med prinsen in nästs helg. Men hur gör du för att få så fina bilder i mörktet? Jag försökte men de gick inte alls. Kram

Svar: Nu gav du mig en bra idé. Ska göra ett inlägg om hur jag tar mina bilder i mörker.
Vilken ljusgrej var er favorit?
Cecilia Möller

2013-11-29 @ 14:35:43
URL: http://finurligafroken.blogspot.com
Postat av: Gabriella

TACK! Jag tar dig på orden :) Jag älskar vinterljus!

Svar: :)
Cecilia Möller

2013-12-02 @ 03:17:09
Postat av: Linnea

Jag tycker att det var väldigt tråkiga iår och ganska tråkig runda! Mycket mysigare när det var runt Stångån! Om det var något jag tyckte om iår så var det bilden i trädet!

Svar: Ja själva promenaden var väl sådär. Finare runt ån men ändå kul att se en annan del av Lkpg. Jag har aldrig gått lektorhagen innan.
Cecilia Möller

2013-12-04 @ 15:22:38
URL: http://erne.blogg.se
Postat av: Fotograf Annie

Jag gick vinterljus igår, det var jättemysigt, jag gillar nog bilen bäst. Bara för att jag gillar gamla bilar ;)

Svar: Sweet. Mmm bilen var en av våra bästa också.
Cecilia Möller

2013-12-05 @ 09:20:01
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me