Hotel Pigalle rum 335

 
Jag tassar in sakta. Sakta, sakta kanske jag startar upp bloggen igen. Efter 2,5 år. Kanske. Börjar försiktigt. Jag saknar det dokumentativa i bloggandet och att skriva på svenska. Som en levande dagbok, men utan hemligheter. Möjligheten att vara mindre selektiv gällande visande av bilder är också härlig, som idag när jag kan visa er sex bilder från mitt hotellrum på Hotel Pigalle. Otänkbart i Instagramvärlden. Är ni med på det här? Vi får se om jag kan hitta ett bloggande uttryckssätt igen. 
 
 
Jag hade en plåtning på torsdagen i Uddevalla, och på fredagen i Halmstad. Mellan dessa städer ligger Göteborg och i Göteborg ligger mitt favorithotell Pigalle. Det är andra gången jag bor på hotellet, men jag har redan nu bokat in ett tredje besök nästa månad. Rummet jag bodde i är ett Royal, vilket är ett av de största de har och jag har suktat på just detta rum, nummer 335, länge. Duschen mitt i rummet gör det så speciellt, förutom den i övrigt vackra inredningen tillsammans med materialval och färgsättning.
 
 
Sammetskuddar, marmor, mässing, guld och blå nyanser. Ja, sängen är fluffigt skön och jag sov gott där hela natten. Det är nästan så att jag inte vill utforska Göteborg utan bara stanna på rummet så mycket som jag hade möjlighet att göra. Men lite Göteborg var jag tvungen att se eftersom jag hade glömt packa ner mina jeans och behövde något annat att ha på mig än mina träningsbyxor. (För intresserade så blev det klänningen jag har på mig i inläggets första bild.)
 
 
Just en dusch i sovrummet är kanske inget jag har tänkt på innan, men ett badkar har jag alltid suktat efter. Ett stort sovrum med ett badkar, galet läckert! Men nu har jag tänkt om lite. Dusch är väldigt fint också. Det är just hur de designat duschen, som att de har satt mosaik där en gammal kakelugn tidigare stått. Det får duschen att kännas självklar och tidsenlig. Framtida dusch i sovrummet kräver sin takhöjd för att inte kännas inklämd, något ett badkar inte behöver på samma sätt. Och jag är en badande person.
 
Nej, inlägget är inte sponsrat. Så tuff är jag inte. 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Ett så fantastiskt inlägg! Jag förstår att du gillar rummet, det är läckert! Kul att du delar med dig och inspirerar också andra. Hoppas att du stannar kvar i bloggvärlden, om än för ett litet tag. :)
Må gott,
Kram

Svar: Tack snälla Jasmine! Jodå, jag är peppad på att köra lite blogg igen. Nu idag blir det recept på min gooooooda jordnöts och chokladtårta.Kram
Cecilia Möller

2017-01-31 @ 07:58:53
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me