Middag på Yellow Fellow, Linköping

 
 
Torsdag. Ärtsoppa och pannkaka-dagen, men på kvällen tycker jag det är fint att fira till det. Igår gick jag med en ny vän, Mathilda, till en ny restaurang i Linköping, Yellow Fellow. Det blev tre rätters och vin. Tipptopp med andra ord. 


Till förrätt åt vi båda Rice paper wraps, med handskalade räkor och som doppas i hoisinsås. Gott och känns rent. Huvudrätten för mig blev en Hanoi Gös, lite skönt att vara peskiterian när jag går på restaurang för det blir lite färre alternativ och lättare att välja. Mathilda åt en oxfiléhistoria marinerad i whisky. Angående efterrätterna, jag gillar när man läser efterrättsmeny och det finns fem förslag och det sista av dem är en med ALLA. Då finns det bara ett val. God mat var det, vi var nöööjda. Magen var lite väl nöjd efteråt. Mycket mat!

En asiatisk restaurang med inreding som påminner om en strandrestaurang med bungalows. Inrett med färgglada men dämpade lampor och mycket grönt. När man kommer in börjar man på stranden med baren och ju längre in man går i lokalen desto högre upp i trädkronan kommer man.
 
Kan ni se maten i vår svalg? Nae då. Vi kom fram till att vi båda har långa tungor och att det borde förevigas. 
 

Kommentarer
Postat av: hannaly // en inredares tankar

Wow, vilken häftig restaurang! Synd bara att jag inte gillar sådan mat, annars hade jag sprungit dit på studs!

Svar: Åh, men jag är inte normalt ett fan av asiatisk mat, men när den känns "ren" och inte blandad i gryta så gillar jag. Och det här gillar jag. Tar med mig min dotte roch man dit ikväll.
Cecilia Möller

2013-11-22 @ 22:20:01
URL: http://hannaly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Website Follow on Facebook Follow on Bloglovin Follow on Instagram Contact me